Kadikoy Anadolu Lisesi "Maarif Koleji"
Turkiye
de yaygın eğitim yani, halk eğitimini amaçlayan eğitsel süreç bilincli
ve programli olarak kademe kademe gerici ve cemaatcilerin eline
gecirilmistir. Değişme ve gelişmelerin baş döndürücü bir hızla
gerceklestigi ve toplumların bilgi toplumu olma yolunda büyük uğraşı
verdikleri bir dünyada bizi geriye gotürme cabasi icerisindeki güclerin
güdümu altinda yaşatildigimizi kabul ederek orgutlenmeliyiz.
Tarım toplumunun iflasi ile sanayi toplumunun kolelestirildigi bir
duzenin arasına sikismis, geçiş sürecini tamamlayamamis toplumumuzda,
toplumu oluşturan bireylerin sürekli eğitilmesi gerekliliği
herzamankinden daha ciddi bir zorunluluktur.
Bilinçli vatandas
yetiştirmek, demokrasiyi benimsetmek ve yaşatmak, toplumsal değişime ve
gelişmelere kulturel baglarimiz cercevesinde ayak uydurabilmeyi
ogretmek, genc nesilleri meslek sahibi yapmak ve onlara mesleğindeki
değişmeleri takip etme bilincini kazandirmak, kuşak çatışmalarını en aza
indirgemek, hızlı nüfus artışını engellemek, kırsal kesimden-kente
göçte uyum sorununu en aza indirmek, ve en onemlisi de dünyayla
bütünleşme misyonunu yaymak Türk Eğitim Sisteminin oncelikli ilkeleri
olmaktan son 20 yil icerisinde sistematik olarak cikarilmistir.
Orgüt yapısı “merkezi” yönetim odaklı olan Türk Eğitim Sistemi
Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte eğitim yönetiminde tüm yetkileri
merkezde toplamis ancak temel ilkelerinden örgüt yapısı icerisinde; yani
üst sistem, aracı üst sistem ve temel sistem yonetim kademelerini
bilimsel ve cagdas bir cizgi icerisinde tutmayi iyi kotu 80 lerin
sonlarina kadar basarabilmistir.
Oysaki son 20 sene icerisinde
ki kadrolara bakildiginda hemen hemen tum egitim yonetim kurumlari (Üst
sistem, Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütü; aracı üst sistem, il ve
ilçe milli eğitim müdürlükleri ve yurtdışı eğitim örgütleri; temel
sistem, eğitim hizmetlerini üreten okul öncesi, ilk öğretim, orta
öğretim okulları, yaygın eğitim ve hizmet içi eğitim) politik/ideolojik
dis kaynak gudumunde olmakla beraber Ataturk, Cumhuriyet ve Devrim
ilkelerine karsi kayitsiz olma baglaminda tasviye edilmistir.
Bir ulusun Milli Eğitim sistemi nasıl bir insan yetiştirmeyi
hedeflediğini belirler. Eğitim sistemini, eğitim plan ve programlarını,
eğitim araç ve gerecini araştırmak, geliştirmek ve ilgili uygulama
kararlarını alarak Bakanlık makamına sunmak sorumluluk ve ilke sahibi
egitmenlerin en onemli vazifesidir.
Milli Eğitim Bakanlık
Makamı (bakan, müsteşar ve müsteşar yardımcıları), Talim ve Terbiye
Kurulu Başkanlığı Sürekli Kurulları, Danışma ve Denetim Birimleri, Ana
ve yardimcı hizmet birimlerinden Milli Eğitim Bakanlığı merkez
kuruluşundaki “danışma ve denetim birimleri” Teftis Kurulu Başkanlığı,
Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı, Hukuk
Müşavirliği, Bakanlık Müşavirleri, Basın ve Halkla İlişkiler
Müşavirliğine kadar bu saydigim kurumlarin tamami AKP duzenine hizmet
edecek yonde kadrolastirilmistir.
Bunun otesine geçilene kadar degil nice geleneksel Talas lar onun gibi daha bircok degerimiz yok olmaya mahkum kalacaktir.
No comments:
Post a Comment