Friday, July 05, 2013

Kadikoy Anadolu Lisesi "Maarif Koleji"

Turkiye de yaygın eğitim yani, halk eğitimini amaçlayan eğitsel süreç bilincli ve programli olarak kademe kademe gerici ve cemaatcilerin eline gecirilmistir. Değişme ve gelişmelerin baş döndürücü bir hızla gerceklestigi ve toplumların bilgi toplumu olma yolunda büyük uğraşı verdikleri bir dünyada bizi geriye gotürme cabasi icerisindeki güclerin güdümu altinda yaşatildigimizi kabul ederek orgutlenmeliyiz.

Tarım toplumunun iflasi ile sanayi toplumunun kolelestirildigi bir duzenin arasına sikismis, geçiş sürecini tamamlayamamis toplumumuzda, toplumu oluşturan bireylerin sürekli eğitilmesi gerekliliği herzamankinden daha ciddi bir zorunluluktur.

Bilinçli vatandas yetiştirmek, demokrasiyi benimsetmek ve yaşatmak, toplumsal değişime ve gelişmelere kulturel baglarimiz cercevesinde ayak uydurabilmeyi ogretmek, genc nesilleri meslek sahibi yapmak ve onlara mesleğindeki değişmeleri takip etme bilincini kazandirmak, kuşak çatışmalarını en aza indirgemek, hızlı nüfus artışını engellemek, kırsal kesimden-kente göçte uyum sorununu en aza indirmek, ve en onemlisi de dünyayla bütünleşme misyonunu yaymak Türk Eğitim Sisteminin oncelikli ilkeleri olmaktan son 20 yil icerisinde sistematik olarak cikarilmistir.

Orgüt yapısı “merkezi” yönetim odaklı olan Türk Eğitim Sistemi Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte eğitim yönetiminde tüm yetkileri merkezde toplamis ancak temel ilkelerinden örgüt yapısı icerisinde; yani üst sistem, aracı üst sistem ve temel sistem yonetim kademelerini bilimsel ve cagdas bir cizgi icerisinde tutmayi iyi kotu 80 lerin sonlarina kadar basarabilmistir.

Oysaki son 20 sene icerisinde ki kadrolara bakildiginda hemen hemen tum egitim yonetim kurumlari (Üst sistem, Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütü; aracı üst sistem, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri ve yurtdışı eğitim örgütleri; temel sistem, eğitim hizmetlerini üreten okul öncesi, ilk öğretim, orta öğretim okulları, yaygın eğitim ve hizmet içi eğitim) politik/ideolojik dis kaynak gudumunde olmakla beraber Ataturk, Cumhuriyet ve Devrim ilkelerine karsi kayitsiz olma baglaminda tasviye edilmistir.

Bir ulusun Milli Eğitim sistemi nasıl bir insan yetiştirmeyi hedeflediğini belirler. Eğitim sistemini, eğitim plan ve programlarını, eğitim araç ve gerecini araştırmak, geliştirmek ve ilgili uygulama kararlarını alarak Bakanlık makamına sunmak sorumluluk ve ilke sahibi egitmenlerin en onemli vazifesidir.

Milli Eğitim Bakanlık Makamı (bakan, müsteşar ve müsteşar yardımcıları), Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Sürekli Kurulları, Danışma ve Denetim Birimleri, Ana ve yardimcı hizmet birimlerinden Milli Eğitim Bakanlığı merkez kuruluşundaki “danışma ve denetim birimleri” Teftis Kurulu Başkanlığı, Araştırma, Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı, Hukuk Müşavirliği, Bakanlık Müşavirleri, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğine kadar bu saydigim kurumlarin tamami AKP duzenine hizmet edecek yonde kadrolastirilmistir.

Bunun otesine geçilene kadar degil nice geleneksel Talas lar onun gibi daha bircok degerimiz yok olmaya mahkum kalacaktir.

No comments:

Post a Comment